Naciśnij "enter" aby zobaczyć wyniki, albo "esc" aby anulować.

Widgety w e-commerce

Uruchamiając sieć Convertiser, zastanawialiśmy się z jakimi problemami borykają się wydawcy i jednym z nich była odpowiednia prezentacja produktów.

Chcieliśmy wzbogacić treści tak, żeby były pomocne dla użytkowników, łatwe w obsłudze dla Wydawców i mogły zarabiać więcej niż bannery, czy ogólnie reklama display, dlatego stworzyliśmy serię widgetów dla różnych celów.

W tym wpisie pokazuję jakie mają zastosowanie.

Widget rekomendacji produktowych,

Idealnie sprawdzi się, jeśli chcesz pokazać zestaw produktów posortowany po kategorii produktu, sklepie z którego pochodzą produkty, cenie, wyskokości promocji, kolorze itd. Przykłady zastosowanych filtrów dla produktów:

  • czerwone sukienki,
  • produkty jednej marki np. Salomon,
  • przecenione torebki o min. 25%,
  • spodnie w przedziale 100-200 zł, itd.

Przygotowaliśmy widget w dwóch formach (slider & grid). Sprawdza się tam, gdzie główną cechą produktu jest jego wygląd w takich produktach jak ubrania, obuwie, ale też nadaje się do promocji mebli, produktów dziecięcych, np. kocyki, wózki czy kosmetyków.

Slider

Gdybym chciał pokazać wybrane produkty marki Salomon, dostępne w sklepie Mall.pl przecenione min. o 25% to dzięki widgetom rekomendacji produktowych mogę to zrobić. Wygląda to jak poniżej. Więcej opcji związanych z tym widgetem znajdziesz np. we wpisie Jak Promować Kosmetyki oraz na głównej stronie Convertiser’a w zakładce widgety.

Grid

Z opcją „zobacz więcej”, możesz pokazać niezliczoną ilość produktów, które rozwiną tylko zainteresowani czytelnicy. Ceny i poziom ustalonych zniżek będzie zawsze aktualny, ponieważ widget codziennie sprawdza i aktualizuje bazę produktów.

Widget Porównywari Cenowej

Jesli chcesz pokazać konkretny produkt w wielu sklepach – zastosuj porównywarke cen. Najlepiej działa przy produktach, które mają konkretną i jednoznaczną nazwę, np. iPhone X. W praktyce porównywarka wygląda jak poniżej

Widget sprawdzi się również dla produktów, dla których znany jest numer seryjny GTIN lub MPN. Więcej informacji we wpisie Nowy Widget: Porównywarka Cenowa oraz na głównej stronie Convertiser’a w zakładce widgety.

Widget Na Specjalne Okazje

Ten widget sprawdzi się jeśli chcesz za pomoca kilku kliknięć pokazać promocje w sklepach związane z konkretnymi datami, np. Black Friday, Mikołajki itd. Szerzej na temat tego narzędzia napisaliśmy we wpisie pt. Widget Na Specjalne Okazje oraz na głównej stronie Convertiser’a w zakładce widgety.

Widget Kontekstowy

Sprawdza się szczególnie na forach internetowych, gdzie użytkownicy wspominają o produktach takich jak np. perfumy, sprzęcie fotograficznym, RTV. Chodzi o każdy produkt który ma konkretny model jak np. Nikon Z7, iPhone X, czy Chanel 5.

Jak działa? Znajduje w treściach słowa związane z produktem i zamienia je na linki afiliacyjne prowadzące do produktu w sklepie. Widget kontekstowy nie będzie w stanie dopasować bardzo dokładnie produktu przy ogólnych hasłach jak np. sukienka, spodnie, laptop itd. Więcej na ten temat we wpisie Nowy Widget dla Wydawców  oraz na głównej stronie Convertiser’a w zakładce widgety.