Naciśnij "enter" aby zobaczyć wyniki, albo "esc" aby anulować.

Widget na specjalne okazje (Black Friday, Cyber Monday)

Czym są specjalne okazje w e-commerce? To czas zakupów, m.in. Black Friday, Cyber Monday, Prezenty na Mikołajki, prezenty na Święta, Walentynki, Dzień Kobiet, Dzień Dziecka, Dzień Babci i inne – co łączy te wszystkie okazje?

W tych dniach świat e-commerce przygotowuje wyjątkowe oferty na swoje produkty, które warto pokazać czytelnikom. Rabaty, promocje, gratisy – wszystko po to, aby zachęcić potencjalnych klientów do zakupów.

Wydawcom brakowało narzędzia, które pokazuje aktualne promocje z wielu e-commerców w różnych kategoriach.

Postanowiliśmy to zmienić, dlatego stworzylismy widget na specjalne okazje, który codziennie aktualizowany, pokazuje zawsze aktualne promocje w sklepach.

Dla kogo jest ten widget

Sprawdzi się przede wszystkim tam gdzie jest dużo użytkowników polujących na okazje zakupowe. To doskonała okazja do monetyzacji dla wydawców, którzy mają dużą bazę czytelników i zastanawiają się jak ją dodatkowo monetyzować, najbardziej skorzystają:

  • grupy mediowe i ich serwisy, blogosfera,
  • każdy wydawca, który dysponuje przestrzenią do wyświetlenia widgeta.

Najlepiej zarabiają strony z artykułami wypozycjonowanymi na hasła takie jak:

  • Promocje i kody na czarny piątek / mikołajki / walentynki / dzień dziecka itd.”
  • „Black Friday / Walentynki / Mikołajki lista sklepów
  • Jaki prezent dla dziadka / babci / dziecka / żony itd.”
  • ” CCC / eobuwie / Morle / Media Markt / Sephora promocje luty 2020” itd.

Jeśli jesteś WYDAWCĄ i potrafisz dobrze pozycjonować artykuły na takie i podobne hasła, widget idealnie sprawdzi się dla Ciebie jako narzędzie dodatkowej moentyzacji stron. Zauważyliśmy, że szczególnie duże grupy cenią sobie łatwe wdrożenie, oraz zawsze aktualną baze danych.

Jeśli jesteś REKLAMODAWCĄ, to widget na specjalne okazje da możliwość komunikowania z jednego miejsca promocji do wielu (tysięcy) stron na raz z jednego panelu Convertiser. Poza zasięgiem, będziesz mieć pewność, że promocje są dobrze opisane, a użytkownicy, którzy trafią do sklepu, będą zainteresowani zakupami.

Jak wdrożyć widget?

Wejdź w zakładkę Widgety> wybierz widget>pobierz kod> wklej na stronę

UWAGA
Widgety nie są dostęne dla wszystkich wydawców. Jeśli chciałbyś jako wydawca uzyskać dostęp do tego narzędzia, skontaktuj się z Affiliate Managerem

Co wyróżnia nasz widget:

  • jest super łatwy do wdrożenia (jeden krótki kod)
  • można go dostosować pod kolorystykę serwisów, czy szerokość strony
  • każdego dnia ma nową, aktualną ofertę (czytelnicy codziennie znajdą coś nowego)
  • potrafi bardzo dobrze zarabiać szczególnie w okresie zakupowym listopad – styczeń

Statystyki

Wybrałem do tabelki poniżej wydawców z różnych kategorii, są oni opisani w kolejności wg. liczby wygenerowanych przejść do sklepu. U każdego z tych wydawców widget był dodatkową opcją monetyzacji do działań rozliczanych w modelu CPM, albo linków afiliacyjnych. Statystki obejmują okres kilku dni, głównie w okresie czarnego piatku:

  • Średniej wielkości serwis z dobrze przygotowanym i wypozycjonowanym kontentem
  • Duża grupa z dużą ilością małych serwisów, ale bardzo nisko wdrożonym widgetem
  • Duży serwis, wdrożenie na kontencie, nie związanym z promocjami
  • Mały serwis tematyczny (użytkownicy kierowani do sklepów przez linki afiliacyjne)

Widget najlepiej zmonetyzował w serwisie, na którym nie było najwięcej użytkowników, ani nie był bardzo tematyczny. Po prostu wydawca przyciągnął użytkowników, którzy wiedzieli po co weszli na tę stronę, widget wdrożony wysoko miał szansę przyciągnąć ich uwagę, byli zainteresowani promocją i kliknęli, żeby przejść dalej do sklepu.

eCPC wynosiło zazwyczaj ok 0,20 zł, czasem do 0,30 zł

U kolejnego wydawcy widać, że CTR znacznie gorszy, ale mimo to swoja masą użytkowników wygenerował sporo przejśc do sklepów. Ciekawie wygląda wysoki CTR (62%) u małego wydawcy, którego prosty serwis był dedykowany pod jeden dzień promocyjny którego użytkownicy byli rzeczywiście zainteresowani tematyką promocji (tak jak pisałem, ten wydawca wygenerował większość konwersji z linków afiliacyjnych, widget był dodatkiem wzbogacającym treści z szansą na dodatkową monetyzację).

Widget w praktyce wygląda jak poniżej:

Specjalne okazje w e-commerce

Praktycznie przez cały rok pojawiają się specjalne okoliczności, które można wykorzystać do zwiększenia sprzedaży. Wiele sklepów organizuje promocje z okazji świąt i innych wyjątkowych dni, na które czeka wszyscy czekają. Szansą na uruchomienie dodatkowych działań mogą więc być np. Tłusty czwartek, Andrzejki lub Dzień nauczyciela, podczas którego wychowawcy otrzymują drobne upominki lub tradycyjnie kwiaty. Również międzynarodowe imprezy i wydarzenia śledzone na całym świecie mogą zostać wykorzystane do reklamowania okolicznościowych ofert. Świetnymi tego przykładami są wzrost sprzedaży gadżetów sportowych podczas Mistrzostw Świata oraz książek Olgi Tokarczuk po otrzymaniu przez nią Nagrody Nobla w grudniu 2019 roku.

Kalendarz bogaty jest w daty, które można wykorzystać do zwiększonej promocji wybranych artykułów, a jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia!

Poniżej prezentujemy listę najważniejszych okazji, których nie wolno przegapić w świecie e-commerce wraz z przykładowymi kategoriami produktowymi, które warto wtedy szczególnie reklamować:

Lista okazji w ecommerce

Ich rozmieszczenie w czasie prezentuje się następująco:

Harmonogram promocji w ecommerce

Zapisz lub otwórz grafiki w nowej karcie, aby zapoznać się ze szczegółami.

Podsumowując

Widget sprawdzi się u każdego wydawcy, którego kontent będzie pasował do tematyki aktualnych promocji w sklepach internetowych. Jest przyjazny dla użytkowników, jeśli jest umieszczony w widocznym miejscu, chętnie w niego klikają co pozwala dobrze monetyzować przestrzeń wydawcom, a jednocześnie skutecznie prezentować ofertę reklamodawcom.