Naciśnij "enter" aby zobaczyć wyniki, albo "esc" aby anulować.

Nowy Widget: Porównywarka cenowa. Monetyzacja na potęgę.

Strony poświęcone elektronice, recenzjom i testom sprzętu są często prowadzone przez osoby o ogromnej wiedzy i pasji. Szczegółowe opisy, trafne tytuły, rzetelne recenzje czy informacje o możliwości kupna danego sprzętu dają im możliwość zarabiania w afiliacji. Jeśli jesteś właścicielem takiej strony zobacz jak za pomocą Convertiser możesz monetyzować treści. Dzisiaj poznasz nasze kolejne, nowe narzędzie jakim jest porównywarka cenowa.

Dlaczego recenzje?

Dlaczego to właśnie content związany z recenzjami i opisami produktów nadaje się do monetyzacji? Ponieważ rzetelność informacji ściąga na stronę najlepiej konwertujący ruch, czyli użytkowników, którzy już są zainteresowani zakupem produktu. Recenzja często jest ich ostatnim krokiem do finalizacji.

Według teorii marketingowej od Google, czyli tzw. efektu ZMOT (Zero Moment Of Truth) decyzja o zakupie następuje pomiędzy bodźcem (uświadomieniem sobie o chęci zakupu), wyszukiwaniem produktu (również w internecie), a także podczas styczności z rekomendacjami innych użytkowników. Co więcej, badania na grupie użytkowników przyniosły poniższe wnioski:

  • 84% badanych szuka w internecie informacji o produkcie, który chcą kupić,
  • 54% dokonuje porównania produktów online,
  • 37% przyznało, że recenzje produktów online były istotne przy wyrabianiu własnej opinii i wpływały na decyzje zakupowe.

Pełny raport odnoszący się do teorii ZMOT znajdziesz tutaj.

Jak zarabiać na stronie z recenzjami?

Patrząc z perspektywy afiliacji zauważyliśmy, że około 90% stron zajmujących się recenzjami produktów (telefony, tablety, laptopy, sprzęt RTV i AGD) nie zawiera istotnych informacji na temat aktualnych cen. Nic dziwnego. Serwisy, które posiadają rozbudowane działy redakcyjne nie są w stanie na bieżąco śledzić cen we wszystkich możliwych sklepach i aktualizować tych informacji w każdym wpisie dotyczącym produktu.

Dlatego przygotowaliśmy zautomatyzowane rozwiązanie, które pomoże serwisom zarabiać na nowych, jak i istniejących treściach.

Porównanie cen zaczyna się od wprowadzenia nazwy produktu do wyszukiwarki widgeta. Najlepsze wyniki otrzymamy przy podaniu pełnej nazwy, najlepiej wraz z nazwą producenta. W celu automatycznego wyświetlania produktów przez porównywarkę, można skonfigurować ją przy powiązaniu ze stałym elementem strony – tytułem, kategorią, tagiem lub innym elementem. Wystarczy w tym celu pobrać jeden kod i w odpowiednie miejsce wpisać nazwę produktu.

Porada: stosuj pełne tytuły, najlepiej związane z producentem, np. „samsung galaxy s7” zamiast samego „galaxy s7”.

Jeżeli zamieścimy kod na stronie i nie wpiszemy odpowiedniego słowa kluczowego, porównywarka nie wyświetli się. Dzięki temu ten sam kod, można zastosować na wszystkich stronach, a porównywarkę wyświetlać dla wybranych artykułów (np. poświęconych recenzjom telefonów). Stąd możliwość monetyzacji starych artykułów, do których użytkownicy często trafiają.

Przykładowa instalacja widgeta (Samsung Galaxy S7):Użytkownicy po przeczytaniu artykułu często szukają gdzie mogą kupić opisywany produkt. Zatem zamieszczenie porównywarki w takich serwisach, to korzyść dla obu stron. Czytelnicy otrzymują dostęp do aktualnych informacji na temat cen wymarzonego produktu w popularnych sklepach, a serwis internetowy zarabia prowizję od każdej wygenerowanej sprzedaży.

Dzieje się to w prosty sposób: użytkownik po przejściu do sklepu przez porównywarkę, zostaje zapamiętany przez Convertisera. Każdy zakup dowolnego produktu dokonany przez użytkownika w tym sklepie w ciągu 30 dni od kliknięcia zaowocuje prowizją dla serwisu internetowego. W przypadku portali poświęconych elektronice, wartość koszyka zakupowego wynosi od 100 zł do nawet 6000 zł, a prowizja w zalezności o kategorii produktu sięga 6%.

Porada: aby maksymalnie zwiększyć sprzedaż ze strony, należy umieścić porównywarki w kilku miejscach – np. na początku artykułu, na końcu i w menu bocznym. Stosując różnorodny styl wyglądu porównywarki, zwiększone jest prawdopodobieństwo kliknięcia (i dalszej konwersji) i nie skojarzenia jej z typową reklamą.

Sam wybierasz jak powinna wyglądać porównywarka. Możesz wybrać opcje wyświetlania zdjęć, obramowania, loga sklepów. Decydujesz o wyglądzie czcionki i jej kolorze (zarówno dla nazw sklepów jak i cen). Możesz również wyznaczać limity wyświetlanych ofert (od 1 do nieograniczonej ilości). Dzięki responsywności naszego widgeta masz pewność, że w każdym miejscu będzie wyglądał świetnie! Dla zaawansowanych użytkowników istnieje możliwość konfigurowania zupełnie unikatowego wyglądu za pomocą JSON API.

Era native ads

W Convertiser od samego początku byliśmy przeciwni wykorzystywaniu tracyjnych banerów. Wierzymy, że reklama może być nieinwazyjną i przyjazną dla użytkowników. Przetestowaliśmy nowy widget na najpopularniejszych serwisach z recenzjami sprzętu. Zobacz co z tego wyszło:

[su_box title=”Kliknij aby powiększyć”][su_carousel source=”media: 3410,3406,3404,3414,3408,3412,3416,3407,3411,3409,3415,3413,3405″ link=”lightbox” height=”300″ items=”1″ title=”no” mousewheel=”no” autoplay=”3000″][/su_box]

Monetyzuj nie tylko nowe wpisy

Czy wiesz, że cykl życia produktu na stronie z recenzjami może wynieść czasami od 2 do ponad 30 miesięcy?

Monetyzacja nowych wpisów to sprawa oczywista – są często wyszukiwane przez internautów i szybko generują sprzedaże. Jednak czy tylko one mają predyspozycje do zarabiania? Otóż nie. Recenzje, porównania i artykuły ze starszą datą publikacji również są w stanie generować dochód, choć często są przez Wydawców pomijane. Jak zatem działa monetyzacja newsów starszych modeli produktów?

Dzieje się to na podstawie wielokrotnych wyszukiwań użytkowników – im lepiej dostosowany wpis pod kątem SEO – tym więcej cyklów sprzedażowych może uzyskać strona. Topowe produkty i nowości sprzedają się szybko i są atrakcyjne do pewnego momentu. Stosując działania afiliacyjne warto pomyśleć o rozległej strategii zdobywania dochodu nawet ze stron opisujących produkty, które były TOP 2 lata temu. Zastosowanie porównywarki cenowej zwiększa szansę na wielokrotne cykle sprzedażowe produktów.

A teraz wyobraźmy sobie sytuację z perspektywy użytkownika. Jest on wstępnie zainteresowany telefonem, który premierę miał w roku 2014/2015 (np. Samsung Galaxy Note 4). Telefon jest w jego zasięgu cenowym i chętnie dowie się jakie ma możliwości. Wpisując w wyszukiwarkę pełną nazwę produktu z dopiskiem „recenzja” otrzymuje wyniki kilku stron, które opisują wady i zalety tego modelu. Rzetelne testy jeszcze bardziej uwiarygodniają jego przekonanie o tym, że będzie to dobry wybór. Internauta jest zachwycony tym modelem i decyduje się na zakup… W tym właśnie momencie na Twojej stronie powinna znaleźć się porównywarka cenowa, dzięki której internauta dokona finalizacji swoich działań. A Ty otrzymasz prowizję.

Podsumowanie

Jeżeli chcesz zacząć zarabiać na swojej stronie wykorzystując porównywarkę cenową Convertiser pamiętaj przede wszystkim:

  • o generowaniu contentu, który będzie interesujący i będzie odpowiadał na potrzeby użytkowników,
  • o tym w jaki sposób internauci szukają produktów i na jakiej pozycji jest Twoja strona w wyszukiwaniach,
  • o dostarczaniu użytkownikom rzetelnej wiedzy na temat produktów,
  • o optymalizacji swojej strony pod kątem słów kluczowych,
  • o prawidłowym wpisywaniu nazw produktu w widgecie,
  • o dopasowaniu porównywarki cenowej do wyglądu swojej strony.

Porównywarka cenowa od Convertiser to przede wszystkim narzędzie, które pomoże Twoim użytkownikom odnaleźć opisywany produkt w sklepach naszych Reklamodawców – m.in. Agito, Komputronik, Euro, Sferis i wielu innych.

Jeżeli chcesz wypróbować możliwości nowego narzędzia, nie czekaj – zacznij działać. W przypadku pytań, kontaktuj się z nami na publishers@convertiser.com

  • Ekstra, tego mi było trzeba :). A od kiedy będzie dostępny? Na razie, po zalogowaniu, nie widzę go w swoim panelu.

  • Robert

    Brakuje mi tylko jednej rzeczy w tym widgecie – przycisku call to action. Jako przykład podaje widget porównywarki z buyboxa: http://www.valhalla.pl/kasacja-remigiusz-mroz/ (na samym dole recenzji „Idź do sklepu”).

    • Robert, dzięki za sugestie! 🙂

      • Robert

        Wdrożycie? 🙂

        • Zrobimy burzę mózgów i damy znać! 🙂

        • Anton Antonoff

          Trzeba będzie to przetestować 🙂 ślepe naśladowanie nie ma sensu. Minus jaki tu widzę – kojarzenie widgeta z reklamą.

  • A gdzie najważniejsza informacja dla wydawców jaki model rozliczeń CPC / CPS?

    • Anton Antonoff

      @MarcinMilo:disqus te informacje są dostępne w panelu wydawcy dla każdego ze sklepów.

  • Radek Rzążewski

    Czy jest możliwość dodania sklepu np. morele.net ?
    Pozdrawiam, Radek z http://www.VIParche.pl

    • @radek_rz_ewski:disqus chętnie podłączymy Morele, ale niestety na tą chwile nie prowadzą jeszcze programu partnerskiego. 🙂 nie wykluczone, że ulegnie to zmianie.

  • Pingback: Marketerze - zastąpią Cię roboty. - Convertiser Blog()