Widgety w e-commerce
Uruchamiając Convertiser, zastanawialiśmy się z jakimi problemami borykają się wydawcy i jednym z nich była odpowiednia prezentacja produktów.
Chcieliśmy wzbogacić treści tak, żeby były pomocne dla użytkowników, łatwe w obsłudze dla Wydawców i mogły zarabiać więcej niż bannery, czy ogólnie reklama display, dlatego stworzyliśmy serię widgetów dla różnych celów.
W tym wpisie pokazuję jakie mają zastosowanie.
Widget rekomendacji produktowych,
Idealnie sprawdzi się, jeśli chcesz pokazać zestaw produktów posortowany po kategorii produktu, sklepie z którego pochodzą produkty, cenie, wyskokości promocji, kolorze itd. Przykłady zastosowanych filtrów dla produktów:
- czerwone sukienki,
- produkty jednej marki np. Salomon,
- przecenione torebki o min. 25%,
- spodnie w przedziale 100-200 zł, itd.
Przygotowaliśmy widget w dwóch formach (slider & grid). Sprawdza się tam, gdzie główną cechą produktu jest jego wygląd w takich produktach jak ubrania, obuwie, ale też nadaje się do promocji mebli, produktów dziecięcych, np. kocyki, wózki czy kosmetyków.
Slider
Gdybym chciał pokazać wybrane produkty marki Salomon, dostępne w sklepie Mall.pl przecenione min. o 25% to dzięki widgetom rekomendacji produktowych mogę to zrobić. Wygląda to jak poniżej. Więcej opcji związanych z tym widgetem znajdziesz np. we wpisie Jak Promować Kosmetyki oraz na głównej stronie Convertiser’a w zakładce widgety.
Grid
Z opcją „zobacz więcej”, możesz pokazać niezliczoną ilość produktów, które rozwiną tylko zainteresowani czytelnicy. Ceny i poziom ustalonych zniżek będzie zawsze aktualny, ponieważ widget codziennie sprawdza i aktualizuje bazę produktów.
Widget Porównywarki Cenowej
Jesli chcesz pokazać konkretny produkt w wielu sklepach – zastosuj porównywarke cen. Najlepiej działa przy produktach, które mają konkretną i jednoznaczną nazwę, np. iPhone Xs. W praktyce porównywarka wygląda jak poniżej
Widget sprawdzi się również dla produktów, dla których znany jest numer seryjny GTIN lub MPN. Więcej informacji we wpisie Nowy Widget: Porównywarka Cenowa oraz na głównej stronie Convertiser’a w zakładce widgety.
Widget Na Specjalne Okazje
Ten widget sprawdzi się jeśli chcesz za pomoca kilku kliknięć pokazać promocje w sklepach związane z konkretnymi datami, np. Black Friday, Mikołajki itd. Szerzej na temat tego narzędzia napisaliśmy we wpisie pt. Widget Na Specjalne Okazje oraz na głównej stronie Convertiser’a w zakładce widgety.
Widget Kontekstowy
Sprawdza się szczególnie na forach internetowych, gdzie użytkownicy wspominają o produktach takich jak np. perfumy, sprzęcie fotograficznym, RTV. Chodzi o każdy produkt który ma konkretny model jak np. Nikon Z7, iPhone X, czy Chanel 5.
Jak działa? Znajduje w treściach słowa związane z produktem i zamienia je na linki afiliacyjne prowadzące do produktu w sklepie. Widget kontekstowy nie będzie w stanie dopasować bardzo dokładnie produktu przy ogólnych hasłach jak np. sukienka, spodnie, laptop itd. Więcej na ten temat we wpisie Nowy Widget dla Wydawców oraz na głównej stronie Convertiser’a w zakładce widgety.