Naciśnij "enter" aby zobaczyć wyniki, albo "esc" aby anulować.

Ile można zarobić na blogu?

Często słyszę od Wydawców, którzy rozpoczynają swoją przygodę z afiliacją pytanie ile mogę zarobić na blogu? Moja odpowiedź jest prosta: tyle, ile chcesz 🙂 Wszystko zależy od tego ile chcesz przeznaczyć na to czasu, energii i czy będziesz konsekwentny w swoich działaniach. W tym wpisie przedstawię Ci jak uzyskać najlepsze efekty, jakiego typu treści generują sprzedaże, a także obalę 3 mity dotyczące afiliacji dla osób początkujących. Gotowa/gotowy? No to zaczynamy!

Zarobek uzależniony jest od wyboru kampanii

Wydawcy muszą zdawać sobie sprawę, że początek współpracy afiliacyjnej składa się z dwóch ważnych czynników. Pierwszy z nich to odpowiednie miejsce do wykorzystywania marketingu efektywnościowego. Może być to strona, blog, forum czy aplikacja mobilna. Drugim składnikiem jest odpowiedni dobór kampanii, dzięki której będziesz zarabiać.

Jeśli dołączyłeś już do naszej sieci, to dobrze wiesz, że jako Wydawca masz cały katalog kampanii do wykorzystania. Nie musisz się ograniczać do kilku. O tym jak najlepiej możesz wykorzystać Reklamodawców dowiesz się w dalszej części wpisu.

W Convertiser znajdziesz ponad 50 Reklamodawców z różnych branż – elektroniki, mody, wnętrz, artykułów dla dzieci, książek czy produktów finansowych. Znajdź kampanię najlepiej dopasowaną do Twojego wpisu.

Wybieraj kampanie, które nie tylko najbardziej będą pasowały do treści, ale także będą Ci się opłacały. W panelu, przy wyborze Reklamodawcy zawsze masz podaną prowizję. To pozwoli Ci określić ile możesz zarobić na wpisach.

Różne źródła = lepsze efekty

Czy wiesz, że podawanie kilku źródeł w swoim wpisie da lepsze efekty niż trzymanie się wyłącznie jednego sklepu (nawet jeśli jest on naszym ulubionym)? W przypadku sklepów z branży modowej – odmienne są stawki, inny czas akceptacji oczekujących konwersji i większość z nich jest równocześnie bardzo popularna wśród użytkowników.

Chcesz pokazać swoją nową stylizację na blogu lub stronie? W takim razie warto podać kilka źródeł do podobnych rzeczy. Oczywiście każdy sklep ma swoje wady i zalety. Jeden może być ogromnie popularny wśród użytkowników – ale posiadać mniejszą prowizję. Inny z kolei będzie miał wyższą stawkę za sprzedaż i będzie równie rozpoznawalną alternatywą.

Szybszy czas zatwierdzania oczekujących konwersji  przez Reklamodawcę jest również pobudzający dla Wydawcy i motywuje do dalszego działania – sprawdź ile dni trwa weryfikacja konwersji w wybranej przez Ciebie kampanii.

Przykład zarobku dla Wydawcy na podstawie wartości zamówienia na kwotę 250 zł – przy 10 takich zamówieniach w przypadku Zalando (6% prowizji) Wydawca otrzymuje wynagrodzenie w postaci 150 zł. Umieszczenie linków do sklepu Answear (9 % prowizji) powoduje zysk w postaci 225 zł. Oba sklepy posiadają znane marki  – znajdziesz w ich ofercie produkty Mango, Top Shop, DKNY, Michael Kors, Simple, Lacoste, Melissa i wielu, wielu innych. Jeden sklep oferuje szybszą akceptację konwersji, drugi darmową wysyłkę i 100 dni na zwrot towaru. Wybór należy do Ciebie 🙂

Warto podawać różne źródła, aby nie uzależniać swoich wyników wyłącznie od jednego Reklamodawcy.

Ile można zarobić na blogu

Piszesz o białej sukience z elementami koronki, którą masz na sobie? W takim razie pokaż swoim czytelnikom alternatywy do różnych sklepów – w końcu i tak chodzi o prowizję za sprzedaż. Im więcej kliknięć w linki i zapisanie się plików cookies na komputerze użytkownika – tym większa szansa na dokonanie sprzedaży. 

Jakie treści generują sprzedaż?

Ważne jest wprowadzenie produktów do treści, ale również odpowiednie jego przedstawienie. Blogerzy, redaktorzy portali czy recenzenci z racji wyrażania swojej opinii mogą sobie pozwolić na więcej. Dzisiaj chcę napisać o tym, że nowa wersja aparatów Nikon jest lepsza od poprzedników – proszę bardzo. Chcę powiedzieć, że maxi sukienki najlepiej nadają się na plażę – nie ma problemu. Czytelnicy lubią podane skondensowane rozwiązania w jednym wpisie. Pamiętaj tylko o linkach do różnych źródeł 😉

Pamiętaj również o tym, że większą szansę na zdobycie mają strony, blogi, które posiadają ruch. Ten temat rozwiniemy w przyszłym wpisie. Tymczasem zachęcamy do zapoznania się z poradami od Content King i Sprawnego Marketingu. Duży ruch = większy zarobek.

Oto kilka przykładów wpisów Wydawców:

  1. Informacje i poradniki o wyprzedażach – rzeczy polecane przez blogerów są lepiej widziane z perspektywy czytelników. W końcu to blogerzy modowi wyznaczają trendy i mają bezpośredni wpływ na to, co będziemy nosić na ulicach w niedalekiej przyszłości 😉
  2. Personalne rankingi – osobiste wyróżnienia, rankingi, TOP 5 – wzbudzają zaciekawienie każdego czytelnika.
  3. Osobiste niezbędniki – podobnie jak zestawienia, niezbędniki są dowodem na to, że szczerość to pożądana cecha u blogerów.
  4. Przeglądy szaf – czy nie poleciłbyś fajnych rzeczy swoim znajomym? Właśnie 🙂
  5. Fajna promocja – ważny film na temat afiliacji (około 19 minuty) z konferencji Michała Szafrańskiego. Posłuchaj, a dostaniesz moc inspiracji. Rób swoje 😉

Chcesz rozpocząć przygodę z afiliacją i tworzyć podobne wpisy do tych powyżej? W takim razie musisz się koniecznie zapoznać z wpisem pełnym porad o tym jak zostać super Wydawcą!

3 mity dotyczące afiliacji dla osób początkujących

Na deser pozostawiam kwestie, które często pojawiają się przy współpracy z Wydawcami. Chcemy uświadamiać, że programy partnerskie nie są złe – trzeba tylko odpowiednio je dostosować do swoich oczekiwań. A oczekiwania często różnią się od rzeczywistości – czas na ich odczarowanie 😉

1. Jeden link uczyni cuda – FAŁSZ

Niestety, ale wprowadzenie jednego linka afiliacyjnego (najczęściej do starego wpisu) nie uczyni Cię zbyt bogatym. Aby skutecznie zarabiać w programie partnerskim musisz konsekwentnie umieszczać linki w nowych wpisach, a także w tych najpopularniejszych, do których czytelnicy chętnie powracają.

2. Pewna niepewność – PRAWDA

Afiliacja to dobry sposób dla osób konsekwentnych i wytrwałych, które nie zrażą się kilkoma odrzuconymi konwersjami. Jak to odrzucone? Tak, niektóre konwersje mogą być odrzucone z przyczyn takich jak: oddanie towaru przez kupującego do sklepu lub techniczne weryfikacje zduplikowanych zakupów. Odrzucanie konwersji to rzecz całkowicie normalna w afiliacji, z którą trzeba się liczyć. Nie martw się jednak – nieuzasadnionych konwersji się nie odrzuca.

3. Poradzę sobie sam – FAŁSZ/PRAWDA

Nie wątpię w to, że wiesz wszystko na temat swojego bloga. To tylko ułatwi nam przyszłą współpracę. Ale pozwól, że doradzimy Ci, które elementy, wpisy lub części bloga nadają się najlepiej do monetyzacji. O tym co naprawdę się liczy w afiliacji w kwestii współpracy ostatnio napisał Marcin – polecam 😉 Jeśli nie wiesz od czego zacząć – skontaktuj się z nami i pokaż nam stronę, którą chciałabyś/chciałbyś zmonetyzować – podpowiemy co możemy razem zdziałać.

 

Jeśli chcesz zarabiać w programie partnerskim i jednocześnie nie chcesz powielać powyższych mitów to dobrze się składa – my też nie chcemy 🙂 Natomiast pomożemy przejść przez pierwsze kroki, które dzielą Cię od zarabiania na blogu. Dołączysz do nas?

Convertiser – czas na afiliację!

Convertiser

Convertiser jest platformą, specjalizującą się w programach efektywnościowych, które pomagają reklamodawcom zdobywać nowych klientów, a wydawcom skutecznie monetyzować treści.

https://convertiser.com/pl/