Feedy produktowe – rewolucyjnie proste rozwiązanie od Convertiser
Dobra wiadomość dla Wydawców, którzy pobierają feedy z naszej bazy produktowej. Z myślą o wygodzie dla użytkowników, wprowadziliśmy nowy mechanizm eksportu produktów dzięki któremu pobieranie feedów jest efektywne i proste.
Co się zmieniło (i dlaczego)?
W nowym API znika pojęcie sztywnej kategorii (pozostaje natomiast informacja w feedzie na temat kategorii w sklepie od Reklamodawcy). Dotychczasowe wybieranie produktów często odbywało się za pomocą niezbyt dobrze dopasowanych kategorii z gotowej listy Convertiser. Nie pozwalało to na wykorzystanie w pełni potencjału feedów ze sklepów internetowych. Od teraz produkty można wyszukać za pomocą precyzyjnej wyszukiwarki (podobnej do wyszukiwarki w widgecie rekomendacji).
PROBLEM: kategorie produktów w sklepach nie zawsze były dobrze dopasowane do kategorii wykorzystywanych przez Convertiser. Efektem była niska jakość i mała ilość wyszukiwanych produktów, a co za tym idzie – mniejsza ilość produktów trafiała na strony Wydawców.
ROZWIĄZANIE: zmieniona wyszukiwarka pozwala na bardzo precyzyjne filtrowanie produktów. Co więcej, pozwala ona na pobranie tylko wycinka bazy np. produktów z kilku sklepów odpowiadających konkretnym parametrom wyszukiwania.
Jak wykonać eksport?
W celu znalezienia produktów i ich eksportów należy przejść do zakładki Produkty > Katalog produktów. Cały eksport wykonasz za pomocą 3 prostych kroków:
- Krok 1 – definiowanie filtrów wyszukiwania produktów,
- Krok 2 – generowanie linków po kliknięciu w przycisk eksport,
- Krok 3 – pobranie plików w formacie XML lub JSON.
Jak definiować wyszukiwanie produktów?
Wyszukiwanie produktów odbywa się za pomocą ustawień parametrów filtrowania – określane zostają wartości, dzięki którym system wyszuka pożądanych informacji.
Przykład 1 – filtrowanie produktów po konkretnej nazwie za pomocą warunku wyszukiwania. Np. „Dowolne pole – zawiera- lenovo yoga”. W celu doprecyzowania wyników wyłącznie o laptopy (a nie tablety o tej samej nazwie modelu), można dodać warunek filtrowania „Dowolne pole – zawiera- laptop”.
Przykład 2 – filtrowanie produktów za pomocą dowolnie wymienionych słów w nazwie. Można w tym celu skorzystać z pionowej kreski „|” , która pełni rolę „LUB”. Tego typu wyszukiwanie pozwoli na odnalezienie większej ilości produktów, np. „Dowolne pole -zawiera -telewizor|telewizory”.
Lista podpowiedzi odnośnie wyszukiwania po parametrach rozwija się po kliknięciu w „Pomoc”.
Przykład 3 – korzystając z konfiguracji w warunkach wyszukiwania, np. Reklamodawca, nazwa produktu i cena, można wyfiltrować dane, które dotychczas były niewykorzystywane w eksporcie. Jeśli potrzebne są konkretne informacje na temat produktów z określonego przedziału cenowego, można użyć przykładowej konfiguracji: „Sprzedawca – jest – Answear”, „Nazwa produktu – zawiera – sukienka”, „Cena w wyprzedaży – mniej niż – 250”.
EFEKT: po usunięciu ograniczeń produkty można wyszukać nawet na podstawie wycinka z bazy danych od Reklamodawcy. Daje to większe możliwości dla osób, które tworzą strony oparte o feedy produktowe. Co ważne – linki do eksportu zawsze pozostają takie same. To pozwala na pobieranie świeżych danych, odpowiadających wcześniej wybranym filtrom wyszukiwania. Jeśli u Reklamodawcy zmienią się ceny lub skończy się rabat lub promocja – dane w pobranych feedach produktowych zaktualizują się automatycznie.
Podsumowanie
Nowy mechanizm eksportu produktów stał się unikatowym i wygodnym narzędziem dla wydawców, którzy w swoich działaniach bazują w oparciu o feedy produktowe. Jeżeli chcesz wypróbować nowe możliwości, nie czekaj – zacznij działać!