Naciśnij "enter" aby zobaczyć wyniki, albo "esc" aby anulować.

Aktualizacja widgeta rekomendacji produktowych

Wiemy jak ważne jest, aby korzystanie z narzędzi afiliacyjnych było proste, wygodne i skuteczne. Tworzone są one z myślą o wykorzystaniu potencjału na stronie i zarabianiu na niej. Informacje zwrotne, sugestie, podpowiedzi, a czasem nawet i wyrazy niezadowolenia od Wydawców sprawiły, że wprowadziliśmy szereg zmian. Mają one na celu usprawnić posługiwanie się widgetem, co w efekcie doprowadzi do celniejszych działań afiliacyjnych.

Dziękujemy wszystkim Wydawcom, którzy poświęcili czas na przedstawienie swojej opinii dotyczącej widgeta rekomendacji produktowych! 🙂

Oto najważniejsze zmiany:

  1. Nowa, zaawansowana wyszukiwarka produktów + wyświetlanie wszystkich znalezionych produktów w bazie.
  2. Losowe wyświetlanie produktów na stronie Wydawcy (widget automatyczny).
  3. Tworzenie widgeta automatycznego za pomocą JavaScript API.

 

1. Nowa, zaawansowana wyszukiwarka produktów

PROBLEM: najczęściej zgłaszaną sugestią od Wydawców było problematyczne wyszukanie produktów do widgeta, a także ustawienie odpowiedniego filtra do jego automatycznej wersji. W związku z tym samo wyszukiwanie produktów często było nieefektywne i skomplikowane, a jedna strona wyników mocno utrudniała znalezienie idealnego produktu.

ROZWIĄZANIE: od teraz wyszukiwanie produktów odbywa się za pomocą ustawień parametrów filtrowania. Określamy wartości, dzięki którym system wyszuka produkty. Zaawansowana wyszukiwarka pozwala na bardzo precyzyjne znalezienie produktów. W ten sposób tworzenie widgetów stało się przyjazne, efektywne i adekwatne względem wyszukiwania.

Parametry filtrowania to między innymi informacje o nazwie produktu, producencie, cenie, opisie, kategorii, walucie, sprzedawcy (Reklamodawcy), zniżce. Następnie – w zależności od wybranego parametru – dobieramy precyzyjne informacje. Np. „cena – mniejsza niż – 3000” lub „zniżka – w przedziale – od 5 do 20%”.

Parametrów wyszukiwania można używać w dowolnej ilości, kasować je lub definiować na nowo – wszystko po to, aby znaleźć najdokładniej produktów, których szukamy. Szczegółowe filtrowanie produktów zalecamy dla Wydawców, którzy najczęściej korzystają z widgetów tworzonych automatycznie.

Przykładowy widget:

*Wyświetlanie wszystkich znalezionych produktów w bazie

Ta zmiana chyba ucieszy wszystkich Wydawców, którzy regularnie wyszukują produktów i tworzą widgety oparte o ręcznie dobrane produkty.  Od teraz, szukając nawet ogólnej frazy jak „sukienka” znajdziemy wszystkie produkty, które są określone parametrem nazwy produktów w feedzie produktowym od Reklamodawcy i zawierają słowa „sukienka”.

Dla tych słów wyszukiwania i określeniu Reklamodawców znaleziono 10287 produktów. Wszystkie znalezione pozycje możesz przeglądać klikając w kolejne strony.

EFEKT: optymalizacja działań Wydawców, znalezienie większej ilości produktów z baz od Reklamodawców, możliwość precyzyjnego tworzenia widgetów produktowych w celu zwiększenia sprzedaży.

Przykładowy widget:

2. Losowe wyświetlanie produktów na stronie Wydawcy (widget automatyczny).

PROBLEM: dla widgetów automatycznych wcześniejszym problemem było statyczne wyświetlanie się produktów.  Użytkownicy nie mieli szansy zobaczyć ich więcej niż 10, pomimo, że do utworzonego w wyszukiwaniu filtra pasowały setki produktów.

ROZWIĄZANIE: po zmianie, automatycznie stworzone widgety będą odświeżane wraz z nowym wejściem użytkownika na stronę (lub odświeżeniem strony). Produkty są wyświetlane losowo, niezależnie od wybranego ograniczenia. Jeżeli jednak zostanie określona mała liczba produktów do wyświetlania (np. 30), to randomowo wyświetlać będzie się wyłącznie wskazana ilość.

Przykład widgeta:

EFEKT: zwiększenie zainteresowania i sprzedaży ze względu na większą ilość widocznych produktów w widgecie. Te same widgety można wykorzystywać wielokrotnie dzięki losowemu wyświetlaniu produktów. Np. przy ustawieniu parametrów na przecenione buty do biegania Nike – jeden widget można wkleić do kilku wpisów o takiej tematyce. Zaoszczędzi to czas i pracę Wydawców.

Zdradzimy tutaj małą zapowiedź kolejnej aktualizacji – stworzony zostanie algorytm optymalizacji wyświetleń na podstawie zainteresowań użytkowników, a także retargetingu.

 

3. Tworzenie widgeta automatycznego za pomocą JavaScript API.

Jeśli mamy stronę z recenzjami telefonów, laptopów, drukarek i monitorów, to tworzenie widgeta za pomocą JavaScript API ułatwi osadzanie w nim produktów bez konieczności logowania się do panelu Convertiser. Jest to ułatwienie dla zaawansowanych użytkowników.

PROBLEM: duże serwisy i zaawansowani użytkownicy ze względu na ilość pracy  potrzebują mieć możliwość szybkiego tworzenia widgetów, bez konieczności logowania się do panelu, tworzenia widgeta, pobierania i wklejania kodu.

ROZWIĄZANIE: JavaScript API to doskonałe rozwiązanie dla zaawansowanych użytkowników, dzięki czemu można tworzyć widgety, szybko, efektywnie i co najważniejsze – mieć pełną kontrolę nad ich wyglądem i zawartością. Wystarczy wygenerować widget automatyczny wyszukując produkty po frazie, wybrać opcję wyświetlania (slider czy krata) i pobrać kod. Pierwszy kod należy umieścić obowiązkowo na stronie.

JavaScript Api

Drugi skrypt jest dodatkowy i zawiera on między innymi parametr nazwy produktów, które były wyszukiwane. Zmieniając zaznaczony element np. na „Samsung Galaxy S7”, produkty w widgecie automatycznie zmienią się na te, określone we frazie „value”.

Po szczegółową instrukcję na temat wykorzystania JavaScript API skontaktuj się ze swoim Affiliate Managerem.

EFEKT: w błyskawiczny sposób można tworzyć, modyfikować i aktualizować widgety rekomendacji. Przykładowo – serwis z recenzjami sprzętu elektronicznego może automatycznie skonfigurować widget na podstawie kategorii, tagów lub tytułów konkretnego wpisu.

 

Podsumowanie

Dziękujemy za wszelkie uwagi od naszych Wydawców, które pomagają aby Convertiser był przyjaznym i efektywnym systemem afiliacyjnym 🙂

Widget rekomendacji produktowych dzięki sugestiom użytkowników i aktualizacji stał się narzędziem, które pozwala na dokładniejsze wyszukiwanie produktów, tworzenie atrakcyjnych dla użytkowników propozycji zakupowych, także szybka konfiguracja bez logowania się do panelu Convertiser. Jeżeli chcesz wypróbować jego nowe możliwości, nie czekaj – zacznij działać. W przypadku pytań, kontaktuj się z nami na publishers@convertiser.com