Najczęściej spotykane wątpliwości Wydawców
Codziennie dostajemy wiele pytań od naszych Wydawców, zarówno jak i od właścicieli serwisów internetowych zainteresowanych współpracą z platformą Convertiser. Możliwe, że i sam zadawałeś sobie takie pytania. Chcąc rozwiać wszelkie obawy Wydawców, poniżej publikujemy najczęściej występujące wątpliwości z którymi się spotykamy:
1. Wykorzystywanie widgeta Convertiser zrujnuje moje pozycje w Google.
Dla wyszukiwarek, takich jak Google, działania naszego widgetu nie są widoczne. Wszelkie modyfikacje strony, takie jak: dodanie widgetów z mini-porównywarką, podmiana słów kluczowych na linki lub podmiana istniejących linków na afiliacyjne, odbywają się tylko i wyłącznie w przeglądarce użytkownika, w czasie rzeczywistym. Oryginalna treść strony dla robota wyszukiwarki pozostaje niezmieniona. Na świecie istnieją podobne systemy umieszczające reklamę w treści. Korzystają z nich setki tysięcy popularnych stron internetowych i żadna z nich nie została ukarana z tego powodu przez Google. Z całą pewnością możemy powiedzieć, że dla wyszukiwarek wykorzystywanie naszej platformy niczym się nie różni od faktu wykorzystywania innych systemów reklamowych (np. Google AdSense).
OK, a co jeśli publikuję bezpośrednie linki do sklepów w swoich treściach?
Jeśli publikujesz na swojej stronie artykuły z propozycjami produktów (np. „10 pomysłów na prezent na dzień kobiet”), to sprawa SEO nie jest tak przejrzysta, jak w przypadku wykorzystywania widgetów. Można długo dyskutować na temat potencjalnych zagrożeń takich praktyk, ponieważ Google nie może wydać oficjalnego stanowiska w tej sprawie (inaczej webmasterzy mogliby próbować oszukać system).
Jednak w swoich wskazówkach dla webmasterów, Google mówi, że strony zamieszczające linki afiliacyjne relewantne do treści nie mają powodów do obaw. Pamietasz o tworzeniu wartości dodatniej dla użytkownika? Otóż to. Setki tysięcy stron w internecie monetyzują się za pomocą programów partnerskich i nie cierpią z tego powodu. Mówię tutaj nawet o tak znanych stronach jak Times.com czy Forbes lub Huffington Post. Pamiętaj, jeśli Twoja strona zawiera ciekawe i przydatne treści – nie dostanie banu za to, że umieszcza linki afiliacyjne albo promuje produkty z programów partnerskich. To mit.
2. Wkleiłem kod na stronę i nie widzę widgetów. Dlaczego widget nie działa na mojej stronie?
Takie pytanie najczęsciej otrzymujemy od Wydawców ze stronami które nie zawierają treści produktowych. Np. strony ze śmiesznymi zdjęciami czy wiadomościami lokalnymi. W odróżnieniu od istniejących systemów reklamowych – my stawiamy na jakość dopasowania reklam do treści strony, więc cieżko oczekiwać, że widget pojawi się na stronie, gdzie oprócz zdjęcia nie ma żadnej treści, a jeśli już jakaś jest – to zupełnie nie związana z jakimkolwiek produktem. Widgety w Convertiser to świetne narzędzie, które idealnie pasuje do serwisów z recenzjami produktów, for dyskusyjnych czy stron na których pojawią się treści związane z produktami (np. wiadomości rynku smarfonów).
Czyli, jeśli mam stronę o tematyce rozrywkowej to nie ma sensu promować na niej programów partnerskich?
Tego nie mówiliśmy 🙂 Spokojna głowa, jest wiele sposobów na monetyzację stron poza widgetem. Jeśli masz stronę o charakterze rozrywkowym, to po prostu musisz dobrać odpowiednie programy partnerskie do niej. Co interesuje użytkownika który przyszedł do Ciebie, żeby spędzić chwilę wolnego czasu? Dobrą odpowiedzią tutaj będą gry internetowe, takie jak np. World of Tanks (ten proram niebawem pojawi się w naszej sieci) lub promocja serwisów randkowych. Jeśli dobrze rozumiesz swoich użytkowników, to nie sprawi Ci trudności dopasowanie odpowiednich programów partnerskich do ich zainteresowań.
3. Convertiser? To te wkurzające reklamy?
Absolutnie nie! Odwrotnie, staramy się być antypodem tradycyjnej reklamy w internecie. W Convertiser, nie chodzi o linkowanie przypadkowych słow czy rozpraszanie użytkownika za pomocą banerów graficznych. Działanie widgeta jest dla użytkownika praktycznie niezauważalne:
- Podmiana istniejących linków na stronie działa tylko w momencie kliknięcia i w żaden sposób nie zwraca na siebie uwagi użytkownika.
- Podmiana słów kluczowych jest bardzo precyzyjna i ma kilka opcji dostosowania. Takie linki pojawiają się tylko jeżeli zauważymy na stronie wzmiankę o produkcie obecnym w ofercie jednego z naszych reklamodawców.
- Widget z mini-porównywarką jest opcjonalną funkcjonalnością. To od Ciebie zależy czy chcesz, żeby po najechaniu na dynamiczny link, użytkownik widział dodatkowe informacje o produkcie.
Naszym celem jest uproszczenie życia użytkownikom (i oczywiście monetyzacja Twoich treści). Staramy się ułatwiać im podejmowanie decyzji zakupowych, pokazując relewantne propozycje w momencie kiedy właśnie szukają informacji o konkretnym produkcie. Widget z mini porównywarką ma na celu udostępnienie użytkownikowi dodatkowych informacji o produkcie i w naszym odczuciu nie jest to tradycyjna reklama zachęcająca do zakupu produktu.
4. Widget z Convertiser sprawia, że moja strona ładuje się dłużej.
Każdy plugin czy serwis który dodajesz do swojej strony, spowalnia czas jej ładowania o kilkanaście milisekund. Natomiast jeśli chodzi o sposób intergracji naszego widgeta na Twojej stronie, to robimy to w sposób asynchroniczny. Oznacza to, że działa on niezależnie od Twojej strony i w żaden sposób nie może opóźniać czasu jej ładowania.
5. Obawiam się, że na mojej stronie będą pokazywane nieodpowiednie reklamy, które mogą wystraszyć moich użytkowników.
Nie ma się czego bać. Po pierwsze, do Convertiser przyjmujemy tylko znanych i wiarygodnych reklamodawców. Są to liderzy swojej branży, dbające o wizerunek i dobrą opinię wsród klientów. Znasz te firmy z reklam nie tylko w internecie, ale również w telewizji, radiu czy prasie.
Po drugie, technologia opracowana przez nas pozwala na bardzo precyzyjne dobranie produktów dla treści strony – jeśli piszesz o konsolach do gier, to w widgecie nie pojawią się reklamy obuwia.
Po trzecie, jest szereg produktów które nigdy nie pojawią się w widgecie, mimo to, że mogą znajdować się w naszych bazach danych. Są to produkty przeznaczone dla dorosłych lub produkty które w świetle prawa lokalnego nie można swobodnie promować w internecie (tj. papierosy, alkohol, hazard). Podsumowując – możesz być spokojny użytkowników na Twojej stronie. Rozumiemy jak cieżko jest zdobyć ich lojalność i robimy wszystko, aby ulepszać ich doświadczenia podczas odwiedzin Twojego serwisu.
To są 5 najczęściej występujących wątpliwości o które pytają nas obecni i potencjalni Wydawcy. Może masz jakieś pytania które nie zostały wymienione powyżej? Zostaw je w komentarzu – chętnie na nie odpowiemy.