Programy Partnerskie: 6 wskazówek dla początkujących Wydawców
Jeśli dopiero rozpoczynasz przygodę z programami partnerskimi, ten krótki przewodnik pomoże Ci osiągać lepsze efekty z czasu, który poświęcasz na prowadzenie swojej strony internetowej.
Wszystkie strony, niezależnie od ich wielkości używają programów partnerskich do konwertowania swojego ruchu w zyski. Mogą to być duże magazyny, popularne kanały na YouTube, grupy lub konta w sieciach społecznościowych takich jak Facebook lub Twitter, fora czy blogi tematyczne. Convertiser natomiast, dostarcza narzędzia automatyzujące monetyzacje ruchu, pozwalając twórcom treści zarabiać solidne prowizje za każdą wygenerowaną sprzedaż.
Poniżej znajdziesz kilka podstawowych wskazówek które warto stosować promując programy partneskie:
1. Linkuj bezpośrednio do produktów. Pamiętaj aby podlinkować wszystkie wzmianki produktów na swojej stronie do odpowiednich sklepów, gdzie użytkownik może dokonać zakupu. Jeżeli korzystasz z Convertiser’a, nasze narzędzia mogą zrobić to za Ciebie w trybie automatycznym. Upewnij się, że linki prowadzą bezpośrednio na strony produktowe, a nie na stronę głowną sklepu. Prawdopodobieństwo złożenia zamówienia na stronie produktu jest znacznie wyższe.
2. Nie zapomnij o linkowaniu zdjęć! Wykorzystywanie zdjęć w treści strony przyciąga uwagę użytkowników. Niestety ten fakt jest często pomijany przez Wydawców – nie popełniaj tego błędu. Użytkownicy nie tylko zwracają uwagę na obrazki, ale również chętnie w nie klikają.
3. Uważnie analizuj dostępne statystyki. Jeżeli promowany program partnerski dostarcza statystyk, to warto inwestować czas w ich analizę. Powinieneś móc odpowiedzieć sobie na pytania: Jakie produkty przynoszą mi największe zyski? Czym się interesują moi użytkownicy? Jakie produkty generują najwięcej konwersji? Jeżeli już jesteś zarejestrowany w Convertiser, to zawsze masz dostęp do takich informacji. Jeżeli program partnerski nie dostarcza wystarczających raportów, spróbuj wykorzystać Google Analytics.
4. Analizuj efektywność, a nie tylko wysokość prowizji. Jeśli jeden z reklamodawców oferuje wyższe prowizje, ale do wygenerowanie sprzedaży u niego potrzebujesz większej ilości kliknięć, to lepszą opcją będzie linkowanie do reklamodawcy, który może mieć niższe stawki, ale za to generować więcej sprzedaży.
Zawsze warto zapytać o wyższą stawkę. Są programy, które oferują tzw. stawki premium, tylko dla dużych Wydawców, np. po przekroczeniu ustalonego limitu sprzedaży. Zapytaj menedżera programu partnerskiego jakie warunki należy spełnić, żeby uzyskać większą prowizję.
5. To gra w liczby. Im więcej kliknięć jesteś w stanie wygenerować, tym większe prawdopodobieństwo pojawienia się sprzedaży. Żeby maksymalizować szanse na sprzedaż, musisz przyciągnąc na swoją stronę jak największy ruch i umieścić tyle linków afiliacyjnych, ile uważasz za stosowne.
6. Bądź autentyczny i otwaty ze swoimi użytkowikami. Zawsze, gdy tylko jest to odpowiednie do zamieszczonych treści – dodawaj swoją opinię lub recenzję. Taki zachowanie pomaga przyciągać użytkowników i wzbudza ich zainteresowanie zakupem omawianych produktów.