Afiliacja i Instragram – połączenie idealne?
Często Wydawcy zadawali nam pytanie „czy można wstawiać linki afiliacyjne na Instagram?”. Jak pewnie dobrze wiecie, nie ma możliwości bezpośredniego zarabiania na tym portalu. Mamy jednak rozwiązanie dla wszystkich właścicieli stron i blogów, którzy mają chęć monetyzować treści w sposób pozwalający wykorzystać potencjał fotograficznego serwisu społecznościowego. Chcesz dowiedzieć się jaki to sposób? Zatem zostań na chwilę i zobacz co możemy razem zrobić 🙂
Czy wiesz, że w Polsce jest ponad 3 milionów Instagramowiczów, blisko 60% z nich to kobiety, a grupa powyżej 18 lat to 72% wszystkich użytkowników?
Moda na Instagram(ie)
Wiele ostatnio można było słyszeć na temat tego, w taki sposób znane osoby zarabiają na pojedynczym poście na Instagramie. Ale nie wiem czy wiesz, że Ty też możesz mieć dodatkowe profity na stronie lub blogu, nie rezygnując z dotychczasowych modeli współpracy (teksty sponsorowane, indywidualne akcje z markami).
Pamiętaj – afiliacja nie jest natrętną reklamą. Pozwala ona na wykorzystanie potencjału, który tkwi na stronie, w miejscach o których wcześniej nie pomyślałeś.
Zrobiłam widget z wykorzystaniem narzędzia Convertiser jakim jest widget rekomendacji produktowych. Możemy w nim wstawić dowolny post z własnego Instagrama lub z profilu znanej osoby – pozdrawiam tutaj z góry Paulinę i koniecznie obserwujcie jej profil na Insta 🙂
Jak widzisz – afiliacja polega tutaj wyłącznie na przedstawieniu produktów, które Paulina ma na sobie. Uprzedzając pytanie – nie muszą to być dokładnie te same produkty, mogą być podobne (kolorem, nazwą, krojem).
Twórz treści, które są dla użytkownika przydatne – dzięki temu wzrasta poziom jego zaangażowania, co przekłada się bezpośrednio na Twoje wyniki.
Just do it!
Myślisz, że tylko znane osoby mogą monetyzować treści? To mit. Zaraz powiem Ci dlaczego. Instagram pozwala na wykorzystanie krótkich form video na swoim profilu. Znajdź swoją ulubioną markę, napisz treści cechujące się długą trwałością (tzw. evergreen content) i stwórz widget. Np. taki jak ten:
Co Ci dadzą te 3 proste kroki?
- Jeśli jesteś fanem danej marki, Twoi czytelnicy na pewno o tym wiedzą – potwierdzasz tym swoją wiarygodność.
- Treści, które nie tracą na swojej wartości sprawią, że użytkownicy podczas poszukiwań rozwiązania swojego problemu w Google trafią właśnie na Twój artykuł.
- Widget wiąże się z jakością contentu – może być jego urozmaiceniem lub kompletnym podsumowaniem na końcu. Pozwala generować konwersje, dzięki którym będziesz zarabiać.
A na koniec najważniejsza informacja – wszystko zależy od Ciebie 🙂
Jeśli chcesz dowiedzieć się jak możesz wykorzystać widget i Instagram na swojej stronie – skontaktuj się z Affiliate Managerem lub wyślij wiadomość na publishers@convertiser.com, a udzielimy Ci wszelkich informacji.