Poznaj sposoby linkowania treści na stronie
Jako właściciel strony wiesz dobrze, że przyciągnięcie (i zatrzymanie!) użytkowników to systematyczna praca. Dlatego jeśli zdecydowałeś się monetyzować treści na blogu, to musisz poznać kilka rozwiązań, które dla Ciebie mamy.
Konstrukcja wpisów na stronie www
Najważniejszą zasadą jest tworzenie infromacji w sposób czytelny i spójny. Ty, będąc Wydawcą w artykule kierujesz procesem zapoznawania się użytkownika z produktem. Możesz to robić za pomocą treści i zdjęć. Wykorzystaj moment i wskaż, gdzie dany produkt można kupić wraz z krótką informacją o korzyści.
Wskazówka nr 1.
Użytkownicy chętnie odwiedzają Cię za pomocne treści, recenzje, poradniki i wskazówki. Pamiętaj, aby nie zmieniać nagle dotychczasowego stylu pisania na swojej stronie jeśli zostałeś Afiliantem. Wspomnij, że na końcu artykułu umieściłeś linki afiliacyjne, dzięki którym udaje Ci się utrzymać prowadzenie strony. Może trudno w to uwierzyć, ale ludzie chętnie Ci pomogą – jeśli uznają, że Twoje działania przynoszą im korzyść – tym bardziej, że sami na tym nie stracą.
Czym są linki afiliacyjne?
Rolą linków afiliacyjnych jest rozpoznanie od jakiego Wydawcy użytkownik został skierowany do sklepu Reklamodawcy i dokonał zakupu. W zamian za to, dla Wydawcy wypłacana jest prowizja. Istnieją dwie metody linkowania:
1. Linkowanie automatyczne – czyli zamienianie słów kluczowych związanych z produktem na linki prowadzące do Reklamodawców. Taka forma ma kilka niezwykłych zalet:
- dane na Twojej stronie zawsze będą aktualne,
- jest pomocna w decyzjach zakupowych czytelników,
- jeden kod prześledzi każde słowo na Twojej stronie i znajdzie te najlepiej dopasowane, co zaoszczędzi Ci dużo czasu, tym bardziej, jeśli dysponujesz dużą ilością treści.
#Jak to zrobić?
Wystarczy, że wkleisz kod Java Script na stronę pobierając go z Panelu Convertiser (NARZĘDZIA REKLAMOWE ->KONFIGURUJ REKLAMĘ KONTEKSTOWĄ) a Convertiser sam umieści linki na Twojej stronie.
Wskazówka nr 2.
W przypadku linkowania automatycznego warto pisać pełne nazwy produktów np. Aparat Canon D60 zamiast – „w moim Canonie”, „aparacie D60” itp. Tylko pełne nazwy produktów wraz z producentem dają najlepsze rezultaty w wyszukiwaniu produktów.
2. Linkowanie ręczne (metoda deep link) – czyli linkowanie do strony produktowej. Możesz linkować zdjęcia, pojedyncze słowa, czy całe zdania. Jest to naturalna forma, która w niczym nie przypomina reklamy, dlatego jest bardziej skuteczna w sprzedaży, niż najpiękniejszy baner świata. Czasami proste rozwiązania dają najlepsze rezultaty. Dobre współczynniki kliknięć generują takie sformułowania jak poniżej:
#Jak to zrobić?
Staraj się linkować zawsze do strony docelowej danego produktu. Możesz to robić przez opcję DEEP LINK prowadzącą bezpośrednio na stronę produktu. Aby to zrobić wystarczy, że:
- Wybierzesz stronę (swoją), na której będziesz chciał umieścić deep link,
- Skopiujesz adres URL pochodzący ze strony naszego Reklamodawcy (np. Agito.pl),
- Wkleisz link w pole Deep Link, jak na obrazku poniżej,
- Naciśniesz GENERUJ.
Wygenerowany link, jest Twoim linkiem afiliacyjnym, który będzie kierował użytkowników na pożądaną przez Ciebie stronę.
UWAGA – ścieżka, jaką trzeba przejść, aby uruchomić powyższe okno dla kampanii Agito to KAMPANIE ->AGITO.PL ->GENERUJ LINK TRACKINGOWY. Generowanie linków dla innych programów wygląda tak samo.
Wskazówka nr 3.
Warto jest linkować zdjęcia produktów umieszczanych na stronie, niezależnie od tego w jakiej branży prowadzisz swoje działania.
Dobrze jest jeśli opisując dany produkt, dasz czytelnikowi wybór sposobu przejścia na odpowiedni Landing Page w odpowiednim momencie. Dlatego te same linki powinny być umieszczone co najmniej na początku w środku i na końcu treści jakie tworzysz.
Podsumowanie
Jeśli zamierzasz zarabiać na swojej stronie, koniecznie prześledź dotychczasowe treści. Dodaj do nich odpowiednie CTA (Call To Action), aby zachęcić użytkowników do kliknięcia linkując je w kilku miejscach w treściach.
Wolisz rozwiązanie automatyczne? Sprawdź, czy możesz poprawić słowa opisujące produkty występujące na Twoich stronach, tak aby ich nazwy choć po części pokrywały się z tym widniejącymi w sklepie.